Sposób na oszczędność

tki organizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej). Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (pism),

Sposób na oszczędność

Instrukcja kancelaryjna - co to jest?

Instrukcja kancelaryjna ? zbiór zasad i przepisów ustalających sposób postępowania z dokumentem, który wpływa do urzędu lub jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej).

Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (pism), sposób rejestracji spraw, sposób załatwiania spraw, postępowanie z dokumentacją spraw zakończonych (ich archiwizacją). Instrukcja kancelaryjna określa też wzory formularzy i stempli używanych w danej jednostce organizacyjnej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna


O historii administracji

Źródeł administracji, pojmowanej jako zarząd państwem, należy szukać w starożytnych despotiach wschodnich (Egipt, Persja), a także w innych regionach świata, w których w starożytności istniały państwa posiadające własny zarząd. Wśród nich można wymienić Majów, Azteków, Tolteków, Inków w Ameryce; Chińczyków oraz chociażby Hetytów, Żydów na Bliskim Wschodzie.

Cechy i zadania wymienione powyżej spełniały także systemy urzędnicze starożytnego Rzymu, Bizancjum, XII-wiecznego Królestwa Sycylii czy państwa krzyżackiego. W średniowieczu ważną rolę w procesie administracyjnym spełniał Kościół, pod którego opieką znajdowało się częściowo szkolnictwo, szpitale, przytułki. Współczesny system administracyjny nawiązuje do monarchii absolutnej

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Administracja


Korzyści płynące z posiadania biura w Internecie

Głównymi zaletami, które płyną z możliwości posiadania wirtualnego biura, są przede wszystkim anonimowość i szansa na zmniejszenie kosztów. Czy takie usługi faktycznie są opłacalne dla przedsiębiorcy? Wirtualne biuro wiąże się przede wszystkim ze zmniejszeniem nakładów ponoszonych na wynajem miejsca przeznaczonego na siedzibę firmy. Zwłaszcza w przypadku dużych firm, które potrzebują wielu pomieszczeń biurowych, może okazać się to bardzo korzystne. Dodatkowo, zatrudniając specjalistów przez Internet możemy znacznie zmniejszyć koszty, które wiązałyby się z zatrudnieniem pełnoetatowych pracowników, na przykład w dziale administracyjnym naszej firmy. Takie wirtualne biuro jest więc ciekawą alternatywą dla przedsiębiorców poszukujących oszczędności.