Naprawa samochodu a regularny serwis

ym momencie. Regularne przeglądy techniczne, czasowe naprawy, drobne poprawki - wszystko to razem gwarantuje nam, że nasze auto będzie sprawne i posłuży nam dobrze przez długi czas. Każdy właściciel pojazdu powinien bardzo poważni

Dodane: 20-07-2016 17:22
Naprawa samochodu a regularny serwis

Czy każdy musi serwisować samochód?

Serwisowanie samochodu to czasem najlepsza metoda na unikanie wszelkich usterek oraz awarii, jakie pojawić się mogą w najmniej oczekiwanym momencie. Regularne przeglądy techniczne, czasowe naprawy, drobne poprawki - wszystko to razem gwarantuje nam, że nasze auto będzie sprawne i posłuży nam dobrze przez długi czas. Każdy właściciel pojazdu powinien bardzo poważnie podchodzić do takich kwestii, ponieważ często dzięki nim można uchronić się przed większymi kosztami oraz niebezpieczeństwem, jakie niesie za sobą niesprawny samochód. Warto także wiedzieć, że okresowe przeglądy techniczne to prawny obowiązek posiadacza samochodu, a ich unikanie grozi konsekwencjami prawnymi.


Konstrukcja wału korbowego

Budowa wału korbowego

Czopy główne
Czopy korbowe
Przeciwciężar
Tarcza koła zamachowego
Ramię wykorbienia ? łączące czopy

Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału. W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jest pełny i dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych. Wały silników wysokoprężnych dwusuwowych są wykonane podobnie jak wały silników czterosuwowych (drążone). Wały silników największych (zob. silnik wodzikowy) są wykonywane z oddzielnych elementów i łączone poprzez tarcie na specjalnych prasach o dużej sile nacisku.

Na zakończeniu wału korbowego osadzane bywają elementy takie jak: koła zębate pompy oleju, napędu rozrządu, koła zamachowego, itd.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy


Parę słów wyjaśnienia - czym jest silnik

Silnik ? typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną.

Energia zasilająca silnik może mieć formę:

energii chemicznej (np. silnik dla nanorurki)
energii cieplnej (np. silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga)
energii elektrycznej (np. silnik elektryczny)
energii kinetycznej (np. turbina wiatrowa, turbina wodna)
energii potencjalnej (np. turbina wodna).

W zdecydowanej większości urządzeń energia mechaniczna wytwarzana przez silnik odbierana jest od obracającego się wału silnika i jest wykorzystywana w postaci pracy mechanicznej lub zamieniana na energię elektryczną. W silnikach takich jak np. silnik rakietowy lub silnik liniowy efektem działania silnika jest energia ruchu postępowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik