Mechanik do auta - potrzebny od zaraz!

o niego we właściwy sposób, a składa się na to wiele czynności. Przede wszystkim musimy dbać o niego na co dzień, ale dodatkowo odpowiednio zajmować się nim, gdy ulegnie awarii. Jeśli już do tego dojdzie, należy niezwłocznie udać

Mechanik do auta - potrzebny od zaraz!

Jak zachować się, gdy popsuje się samochód?

Każdy z pewnością chciałby, by jego samochód zawsze był sprawny i gotowy do drogi. Aby mogło tak być, musimy oczywiście dbać o niego we właściwy sposób, a składa się na to wiele czynności. Przede wszystkim musimy dbać o niego na co dzień, ale dodatkowo odpowiednio zajmować się nim, gdy ulegnie awarii. Jeśli już do tego dojdzie, należy niezwłocznie udać się do sprawdzonego serwisu i zapewnić sobie usługi najwyższej jakości. Dzięki temu każda awaria zostanie naprawiona szybko i skutecznie, a my unikniemy zbędnych komplikacji oraz niedogodności. Nigdy nie warto podejmować się napraw na własną rękę, ponieważ w ten sposób możemy jedynie pogorszyć sytuację, która i tak jest już dla nas bardzo niekomfortowa.


Czy dobrze jest wydać więcej na naprawę samochodu?

Naprawy samochodów to temat, który nie wywołuje u nas pozytywnych emocji. Nikt w końcu nie chciałby, by jego samochód się zepsuł, ale jeśli już dojdzie do takiej sytuacji, powinniśmy wiedzieć, co trzeba zrobić. Najlepiej oczywiście będzie oddać nasze auto do mechanika i zapewnić mu najlepszą opiekę. Niektóre naprawy będą oczywiście mniej kosztowne, inne wyniosą już znacznie więcej, jednak bez względu na to, nie powinniśmy próbować oszczędzać. Jeśli będziemy starać się znaleźć bardzo tani serwis samochodowy, może okazać się, że nie zapewni on nam usług na odpowiednim poziomie i wręcz zaszkodzi naszemu autu, a i tak za takie usługi będziemy musieli zapłacić. Jeśli więc zależy nam, by auto było w dobrych rękach, powinniśmy być gotowi czasem zapłacić za naprawę nieco więcej.


O chłodzeniu powietrzem

Układy bezpośrednie można podzielić na tzw. układy naturalne i wymuszone. Jeżeli chłodzenie silnika powietrzem w układzie bezpośrednim występuje tylko podczas ruchu pojazdu, jak np. w niektórych motocyklach, to wówczas układ taki nazywany jest układem bezpośrednim naturalnym. Jeśli zaś chłodzenie silnika powietrzem w układzie bezpośrednim wymuszane jest za pomocą dmuchawy (zwykle w silnikach samochodowych), to taki układ nazywamy układem bezpośrednim wymuszonym. Cylindry i głowica silników chłodzonych powietrzem są bogato użebrowane, co ma za zadanie zwiększenie powierzchni wymiany ciepła z otoczeniem (lepsze jego odprowadzanie). Zaletą chłodzenia bezpośredniego jest duża niezawodność systemu i brak konieczności dozoru układu. Wadą jest stosunkowo głośna praca silnika i trudności w utrzymaniu stałej temperatury silnika w której najlepiej pracuje, zwłaszcza zimą kiedy taki silnik może być niedogrzany i latem kiedy często może dojść do przegrzania. Przykłady pojazdów z silnikami chłodzonymi powietrzem w układzie wymuszonym: Fiat 126p, Trabant, Zaporożec,VW Garbus, VW Transporter (starsze wersje), Porsche 911 (starsze wersje), stare Skody, niektóre ciężarówki Tatra. Przykłady pojazdów z silnikami chłodzonymi powietrzem w układzie naturalnym: większość skuterów, większość spalinowych kosiarek do trawy i spalinowych pił (chociaż tu też zdarzają się wyjątki).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego