Co warto wiedzieć o częściach samochodowych

Dodane: 20-06-2016 05:05
Co warto wiedzieć o częściach samochodowych Części samochodowe

Opony letnie

Wielu kierowców odwiedza warsztaty samochodowe jedynie w celu obowiązkowej wymiany opon na zimowe. Przy zmiennej pogodzie mogą oni wprawdzie jeździć na oponach przejściowych, ale trzeba przyznać, że takie opony dużo szybciej starzeją się przy niskich temperaturach niż opony zimowe. Z drugiej strony, na oponach zimowych trudno jest jeździć w okresie letnim. Trzeba pamiętać, że opony stanowią bardzo ważną część składową każdego samochodu i nie warto na nich oszczędzać, ponieważ może to doprowadzić nawet do pęknięcia opon w czasie jazdy i spowodowania wypadku. W niektórych krajach, w których dochodzi do dużych opadów deszczu, zaleca się również okresową zmianę opon na deszczowe, które najlepiej radzą sobie na mokrej i śliskiej nawierzchni.


Definicja wahacza

Wahacz ? sztywny człon mechanizmu wykonujący cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi obrotu o ograniczonym kącie obrotu. Po wykonaniu ruchu wahacz wraca do położenia wyjściowego kończąc cykl pracy. Bieg powrotny może być ruchem czynnym lub jałowym.

Wahacz stosowany jest powszechnie jako element maszyn zwłaszcza w motoryzacji. Jest używany jako element zawieszenia pojazdów od osi najczęściej odizolowany silentblokami (tulejami metalowo-gumowymi) w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni, po której pojazd się porusza.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wahacz


O pompie sekcyjnej

Pompa sekcyjna (dawniej pompa wtryskowa) jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa.

Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku. Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego.

Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw. sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder. Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika).

Pompa składa się z:

przewodów doprowadzających paliwo,
cylindra pompy,
tłoczka,
zaworu odcinającego,
przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości),
wtryskiwaczy,
listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji,
korektora dawki paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna