Ból zęba? Idź do dentysty!

ystycznego. Dobrze przeprowadzany wywiad dentystyczny powinien dać odpowiedź na to, jakie ubytki zębowe występują u pacjenta oraz na to, na jakie schorzenia on choruje. Posiadane przez pacjenta choroby mogą wpływać bardzo wyraźnie

Ból zęba? Idź do dentysty!

Bezpieczne przeprowadzanie zabiegów dentystycznych

Bezpieczne przeprowadzanie zabiegów dentystycznych uzależnione jest najpierw od skuteczności przeprowadzanego wywiadu dentystycznego. Dobrze przeprowadzany wywiad dentystyczny powinien dać odpowiedź na to, jakie ubytki zębowe występują u pacjenta oraz na to, na jakie schorzenia on choruje. Posiadane przez pacjenta choroby mogą wpływać bardzo wyraźnie na sposób przeprowadzania zabiegów dentystycznych w jego przypadku. Na przykład nie zawsze będzie można przeprowadzić u konkretnego pacjenta leczenie zębów pod znieczuleniem lub trzeba będzie stosować takie znieczulenie ze szczególną ostrożnością. Zawsze również trzeba uważać na to, czy pacjent nie zaczyna przejawiać objawów uczulenia na znieczulenie.


Przechowywanie narzędzi stomatologicznych

Podstawowymi środkami leczenia zębów są różnego rodzaju narzędzia stomatologiczne. Mogą być one kupowane w fabrykach należących do ich producentów. Zwykle podczas zakładania gabinetu stomatologicznego kupowana jest pewna ilość takich narzędzi, która powinna wystarczyć na leczenie pierwszej liczby pacjentów. Następnie dokupywane są kolejne narzędzia stomatologiczne, które są zamawiane u dobrze sprawdzonych sprzedawców. Dlatego zwykle w gabinetach dentystycznych zatrudniane są osoby odpowiedzialne za zamawianie narzędzi stomatologicznych. Takie narzędzia sprowadzone do gabinetu muszą być odpowiednio przechowywane. W przeciwnym razie nie będą mogły być używane podczas leczenia pacjentów i staną się przez to nieprzydatne.


Telefoniczna obsługa gabinetu dentystycznego

Sprawna obsługa gabinetu dentystycznego wymaga prowadzenia zapisów do dentysty. Najbardziej klasyczną metodą prowadzenia takich zapisów jest metoda telefoniczna. Pozwala ona na prowadzenie dialogu z potencjalnym pacjentem i odpowiadanie na wszystkie jego pytania. Poza tym prowadzona jest coraz częściej internetowa obsługa gabinetu dentystycznego. Jest ona bardzo wygodna zarówno dla potencjalnego pacjenta, jak i dla pracowników przychodni. Pacjent może bowiem w jednym momencie sprawdzić wszystkie terminy przyjęć swojego dentysty, a pracownicy przychodni nie muszą odbierać tak dużej liczby telefonów, jak wcześniej. Wykorzystując swoje konto internetowe będzie można także odwołać wcześniej zarezerwowaną wizytę.